Amazon Prime

"ONE FOR ALL" verschijnt op Prime Video

Een vierdelige documentaireserie met drie legendarische Belgische internationale voetballers.

"ONE FOR ALL" verschijnt op Prime Video

09/05/2023 | Antwerpen

• Exclusieve toegang achter de schermen bij de Rode Duivels: Thibaut Courtois, Romelu Lukaku en Axel Witsel
  • Eerste Prime Video serie opgenomen in het Frans en Vlaams
  • Pan-Europese release op Prime Video, met de première op 25 mei 2023
  • Bekijk hier de trailer

Antwerpen, 9 mei - De vierdelige documentaireserie over de Belgische voetbalsterren Thibaut Courtois, Romelu Lukaku en Axel Witsel geproduceerd door het bekroonde NEO Studios zal beschikbaar zijn in de belangrijkste Europese Prime Video markten vanaf 25 mei.

Drie legendarische Belgische internationale voetballers komen aan bod in de nieuwe documentaireserie "One For All". Thibaut Courtois (Real Madrid CF), Romelu Lukaku (FC Internazionale Milano) en Axel Witsel (Club Atlético de Madrid) geven een uniek kijkje achter de schermen bij de Rode Duivels en hun eigen toekomst daar. Ze blikken terug op de prestaties op het WK 2022, hun relaties met teamgenoten en het management, en hun persoonlijke leven.

One For All, een productie van NEO Studios, debuteert op Prime Video in de belangrijkste Europese markten, waaronder België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De vierdelige serie - waarin de spelers gedurende zes maanden worden gefilmd - volgt hen op verschillende continenten terwijl ze zich voorbereiden op de finale van 's werelds grootste sportevenement, en geeft een eerlijke reflectie op een onverwachte exit uit de groepsfase met een ploeg die toch grotendeels uit de "gouden generatie" bestaat.

Thibaut Courtois: "Nooit eerder heeft iemand toegang gekregen tot de Rode Duivels achter de schermen. One For All geeft liefhebbers van het internationale spel een uitgebreid inzicht in de mentale en fysieke voorbereiding die nodig is om op het allerhoogste niveau van het internationale voetbal te concurreren - en erkent ook de menselijke persoon achter de publieke voetballer."

Romelu Lukaku: "One For All geeft supporters voor het eerst mijn open en eerlijke mening over de Rode Duivels en wat naar mijn idee onze prestaties in Qatar echt heeft bepaald. Tussen Thibaut, Axel en mijzelf zullen fans van alle leeftijden veel beter begrijpen hoe het voetbal is in wedstrijden waar het om draait, maar ook wie we zijn buiten het veld.

Alex Witsel: "Samen met Thibaut en Romelu geeft One for All drie ongelooflijke en totaal verschillende perspectieven op hoe het is om een topvoetballer te zijn op een toernooi dat gepaard gaat met de grootste druk van allemaal - de FIFA World Cup. Ik ben heel blij dat ik mijn verhaal en ervaringen kan delen over wat we samen hebben meegemaakt voor en tijdens het toernooi."

Anouk Mertens, NEO Studios Global CEO, laat weten: "We zijn verheugd dat we zo nauw hebben kunnen samenwerken met deze wereldwijd erkende sterren en dat we exclusieve toegang kunnen bieden tot een omgeving die gepaard gaat met het WK en de verwachtingen van de supporters. Sportfans - ongeacht wie ze supporteren - zullen de intelligentie, eerlijkheid en moed van deze spelers echt waarderen, omdat ze delen van hun carrière en persoonlijke leven documenteren die ze zelden in het openbaar bespreken."

One For All voegt zich bij de groeiende reeks sportprogramma's van Prime Video, waaronder veelgeprezen films en series als All or Nothing: Arsenal, FC Bayern - Behind the Legend, Inside Borussia Dortmund, Take Us Home: Leeds United, Ben Stokes: Phoenix from the Ashes, Rooney, Sir Alex Ferguson: Never Give In, When Eagles Dare, Andy Murray: Resurfacing, The Test en meer.

TX Credit: One For All lanceert gelijktijdig op Prime Video in Nederland, België, UK & Ierland, Spanje en Italië op 25 mei 2023.

Thibaut Courtois wordt vertegenwoordigd door Valérie Courtois. Romelu Lukaku en Axel Witsel worden vertegenwoordigd door ROC Nation.