-
Amazon werkt samen met de Belgische voedselbank om voedselonzekerheid en hygiënearmoede aan te pakken
Belgische medewerkers van Amazon hebben 3.600 hygiënepakketten samengesteld met essentiële verzorgingsproducten voor hulpbehoevende gezinnen. Dit initiatief is onderdeel van de uitgebreide steun van Amazon aan de Belgische Federatie van Voedselbanken. Het bedrijf schonk ook het equivalent van 50.000 maaltijden en zet zijn logistieke netwerk in om zowel deze hygiënepakketten als andere noodzakelijke goederen te verdelen.
-
Drie op de vier (75%) Belgen zou willen besparen door tweedehands te kopen
Via Amazon Used kunnen Belgische klanten winkelen voor miljoenen gebruikte en geretourneerde artikelen met kortingen tot 40% op de adviesprijzen. Uit onderzoek blijkt dat 87% van de Belgische consumenten de prijzen van gebruikte producten vergelijkt met die van nieuwe wanneer ze online winkelen.
-
De impact van Amazon op de Belgische economie
Onze toewijding aan het bieden van een uitstekende klantervaring gaat hand in hand met onze bijdrage aan de lokale economie.
-
Belgische kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) die op Amazon verkopen, hebben hun exportomzet in 2023 met meer dan 70% zien stijgen ten opzichte van het voorgaande jaar
Belgische kmo's verkochten meer dan 10 miljoen producten op Amazon in 2023. Dat is meer dan 20 producten per minuut, een stijging van meer dan 75% ten opzichte van 2022.
-
DE GROTE SPEELGOEDJURY: Amazon.com.be nodigt 100 kinderen uit om het beste speelgoed van 2024 te beoordelen!
Zondag 3 november 2024 bij SOMA Brussel
-
Meer dan de helft (56%) van de Belgische consumenten vindt het moeilijk om producten met duurzame eigenschappen te herkennen. Amazon maakt het voor klanten in België makkelijker om duurzame producten te vinden met de lancering van het Climate Pledge Friendly-programma
Meer dan de helft van de Belgen vindt het moeilijk om producten met duurzaamheidskenmerken te herkennen tijdens het online shoppen. 55% van de ondervraagde Belgen geeft verder ook aan dat ze willen dat retailers hen helpen bij het maken van duurzamere keuzes. Om klanten te helpen bij het vinden van duurzame producten, lanceert Amazon zijn "Climate Pledge Friendly"-programma in België.
-
Amazon haalt doelstelling van 100% hernieuwbare energie zeven jaar vroeger dan gepland
Alle elektriciteit die wordt verbruikt door de activiteiten van Amazon, inclusief de datacenters, is in 2023 gematcht met 100% hernieuwbare energie
-
9 takeaways uit Amazons meest recente duurzaamheidsrapport
Na vijf jaar The Climate Pledge beschrijft het jaarverslag hoe we werken aan een duurzamer bedrijf voor onze klanten, onze mensen en onze planeet.
-
Oproep aan de politieke: DigitAll zet een nieuwe stap in zijn bestaan
DigitAll wordt op zijn vierde verjaardag een vzw en bereikt daarmee een nieuwe mijlpaal. BNP Paribas Fortis nam in 2020 het initiatief om DigitAll op te richten met als doel de digitale inclusie in België te bevorderen. Proximus sloot zich een jaar later aan DigitAll is gestaag gegroeid en telt nu meer dan 120 partners, waaronder privébedrijven, overheidsinstellingen en sociale organisaties. VOKA, Amazon, Akkanto en North Sea Port zijn enkele van de recentste spelers die zich hebben aangesloten bij dat in België unieke ecosysteem. In een open brief roepen 64 CEO's en topmanagers van de DigitAll-leden de volgende coalitie op om van digitale inclusie een echte prioriteit te maken.
-
Prime Day komt opnieuw naar België op 16 en 17 juli met onvergetelijke ervaringen
Amazon Prime Day 2024